ALLMÄNNA VILLKOR OCH KÖPSVILLKOR

Betalning

Godkända företag C/O Falbyshop.com accepterar betalningar med VISA, VISA Electron, Mastercard PayPal & Klarna. Betalningar kommer inte att behandlas från ditt konto förrän produkten har skickats. Alla belopp är i EUR och inkluderar moms. Only Approved använder en godkänd betaltjänstgateway (Reepay) som krypterar all din kortinformation på ett säkert sätt med SSL-protokollet (Secure Socket Layer). Det betyder att ingen kan läsa din information och kortuppgifter, och kortinformation kommer inte att lagras.

För Klarna-betalningar

I samarbete med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, erbjuder vi dig följande betalningsmetoder. Betalning ska göras till Klarna.

 

  • Betala på [14] dagar: Betalningsperioden är 14 dagar från leverans av varorna eller biljetterna/tillgänglighetsdatum för tjänsten. Du hittar de fullständiga villkoren för de marknader där denna betalningsmetod är tillgänglig här: Finland
     
  • Finansiering: Med finansieringstjänsten från Klarna kan du betala ditt köp i flexibla eller fasta månatliga delbetalningar enligt de villkor som anges i kassan. Delbetalningen förfaller i slutet av varje månad efter inlämnande av separat månadsfaktura av Klarna. Mer information om Slice It inklusive villkor och standard europeisk konsumentkreditinformation hittar du här för de marknader där denna betalningsmetod är tillgänglig: Finland
  • Direktdebitering: Ditt konto kommer att debiteras efter leverans av varorna eller biljetterna/tillgänglighetsdatum för tjänsten eller i händelse av en prenumeration i enlighet med de tidslinjer som meddelats. Du kommer att meddelas om datum/datum via e-post.
  • Kortbetalningar: Tillgängligt i Sverige, Tyskland och Österrike. Beloppet kommer att reserveras på ditt kort och kommer att debiteras efter leverans av varorna eller biljetterna/ tillgänglighetsdatum för tjänsten. Vid prenumeration kommer beloppet att debiteras i enlighet med de tidslinjer som meddelats.
  •  

Betalningsmetoderna Pay in [14] dagar, Slice It och autogiro är endast tillgängliga vid en positiv kreditbedömning. För detta ändamål, under beställningsprocessen och hanteringen av ditt köp, vidarebefordrar vi dina uppgifter för adress och kreditprövning till Klarna. Vi kan endast erbjuda dig de tillgängliga betalningsmetoderna baserat på resultatet av kreditprövningen. Allmän information om Klarna och användarvillkoren per land finns på klarna.com . Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande dataskyddslag och i enlighet med informationen i Klarnas integritetspolicy. 

 

Leverans

Godkända företag C/O PTVstore skickar beställningar alla vardagar när beställningar har gjorts före kl. 10.00. För närvarande använder vi följande transportörer: Bring & Postnord (Internationella leveranser) + Lokala posttjänster för Tracked Maxi-kuvert.

 

Särskilda leveransvillkor

 

Om du väljer att hämta din beställning från en paketbox accepterar du att fraktbolaget kan omdirigera ditt paket till ett alternativt utlämningsställe ifall paketboxen du ursprungligen valde är full eller paketet är för stort för paketboxen . Detta kan inträffa i hektiska perioder som Black Friday och jul.

 

Klagorätt

Två (2) års reklamationsrätt ges enligt National of Goods Act. Vår garanti står för defekter i material och/eller tillverkning. Garantin tar inte hänsyn till defekter eller skador orsakade av felaktig hantering av produkten/tjänsten. Likaså finns det ingen reklamationsrätt om saker, såsom smak, inte är tillfredsställande för kunden. Godkända företag, kommer inte att täcka kostnaden för returer såvida vi inte av misstag skickat en felaktig vara, eller utan kunskap skickat en defekt vara.

Vi har returcenter i: Frankrike Storbritannien Spanien Italien Tyska Danmark 






som kan användas för att returnera varor, till inrikes fraktpriser.  

Återbetalningar

Om en återbetalning har avtalats, skicka dina bankuppgifter så att vi kan överföra det överenskomna beloppet. Om beställningen gjordes med kreditkort kan vi göra en återbetalning via vår leverantör av betalningsgateway.

 

Ångerrätt

14 dagars full returrätt ges på produkter köpta från vår Webshop. Tidsperioden räknas från den dag du tog emot beställningen. Returkostnader står för egen räkning. Vi ska meddelas om ångerrätten senast 14 dagar efter köpet och från och med ångerdagen ska du returnera paketet senast 14 dagar senare. Begäran ska levereras per e-post på cs@ptvstore.fi - I denna begäran ska du göra klart för oss att du vill utnyttja din ångerrätt. 

 

Varornas skick vid retur

Du ansvarar endast för eventuell minskning av varans värde på grund av hantering av produkterna på annat sätt som bedöms vara nödvändigt för att fastställa produktens art och kvalitet samt hur den fungerar. Med andra ord – du kan prova produkten på samma sätt som om du provat den i en fysisk butik. Förseglade produkter, såsom alla kosttillskott, med brutna försegling kan inte avbokas.

Om produkten har testats på ett sätt utöver beskrivningen ovan, betraktar vi produkten som använd, vilket innebär att du vid eventuell avbeställningsförfrågan endast får en del eller inget av inköpsbeloppet beroende på produktens värde.

För att få tillbaka hela köpesumman måste du göra samma sak som i en fysisk butik. Du kan prova produkten men inte faktiskt börja använda den.

 

Företagsinformation

Momsnummer: DE312256582

COC-nummer: HR B FL12316FL